31 Ocak 2016 Pazar

Kadın Demek : Mim



 Sevgili Berika , Kore Fenomeni  Sağlıklı Yaşam Gurusu ( kendisinden çok özür dikerim unuttuğum için ) dostlarım  kadınlarla ilgili bir mimde beni de katılmaya davet etmişler. Öncelikle dostlarıma çok teşekkür ederim.
   Kadın olmanın zorlukları ile mücadele ettiğimiz bir toplumda çalışan , üreten ,emekçi kadın olduğum için kendimi çok şanslı hissediyorum. Bir o kadar da zorlukların üstesinden geliyorum,hemcinslerim gibi. Kadın vahşetlerinin her geçen gün arttığı bir ülkede arkadaşlarım gerekli yayınları yeterince yaptılar. Bu konuya ben de başka bir pencere açmak istiyorum.
   Bu ülkede kadın demek  yeniden varolmamız demek ,Zübeyde Hanım demek. Kurtuluş Savaşı demek. Savaşta erinin arkasında bir yürek olmak demek. Şerife Bacı ,Nene Hatun, Halime Çavuş , Erzurumlu Kara Fatma , Hafız Selman İzbeli,Gördesli Makbule Hanım, Binbaşı Ayşe olmak demek. Savaşın vahşetine ses çıkarmak İlk Türk kadın mitingini yapan Kastamonu'lu  Anadolu Kadını olmak demek. 
    Cumhuriyetimizin yüz akı ,her biri kendi alanında başarılı , Latife Hanım, Afet İnan,Afife Jale, Bedia Muavvit , Halide Edip Adıvar,Keriman Halis Ece, Sabiha Gökçen, Safiye Ayla, Müzeyyen Senar , Türkan Saylan, Aysel Gürel , Suna Kan, Yıldız Kenter, Adile Naşit ,tarlada ,bahçede ,fabrikada emeğini gücünü sonuna kadar kullanan isimsiz kadın kahramanlar olmak demektir.
    Bütün güçlüklere göğüs geren ve adını unuttuğum nice kadın kahramanlarımız önünde bir kere daha minnetle eğiliyorum. Bizler bugünleri ,sizlerin varlığına borçluyuz.
     

34 yorum:

  1. Bu ülke de kadın olmak demek ikinci sınıf vatandaş olmak demek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef günümüzde düşürüldüğmüz konum bu . Bunu bize layık görenler utansın

      Sil
  2. Çok zor bu coğrafya da kadın olmak. Ne güzel bir yazı olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef ki son zamanlarda zor ötesi , yaşama hakkı bile kalmadı kadının

      Sil
  3. Tüm dünyada kadın olmak zor da, Müslüman ülkelerde daha zor:( ama saydığın isimler gurur duyduğumuz kadınlar...kalemine sağlık tigrisciğim, kız tüm bloğu mimlemişsin:)))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef ki skolastik düşünce yapısına sahip toplumlarda kadınlar bastırlıp eve hapsedilmek isteniyor:(( Burda amaç mimlerken ünlemek ;))))

      Sil
  4. Çok yerinde bir mim. Kadınlığın kadim tarihinden beri adeta kaderi olan sorunlar var. Bunların çözümü için köklü düşünceler gerekiyor. Mesela, kadın kimdir? Kadın dişil enerjili bir varlıktır. Ve erkekle eşitliği, eril özellikler sergilemesi beklenerek çözümlenemeyecektir. Günümüzün kadın probleminin altında yatan ana nedenin bu olduğunu düşünüyorum. Çünkü eril toplumumuz, kadını olduğu haliyle kabullenmek istemiyor. Dişil özellikleri olan kadını değil, eril özellikleri olan kadını kabul ediyor. Kadını dışlıyor, hor görüyor, zayıf görüyor. Halbuki onun enerjisi olduğu haliyle zaten mükemmel ve tam. Ben buradan bu güzel mimi cevaplamış olayım sevgili Tigris. Çünkü mim cevaplamama kararım olmakla birlikte senin nazik davetini geri çevirmek istemedim. Beni de unutmadığın ve ünlüler listene aldığın için çoook teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim , beni kırmayıp cevapladığın için . Aldım kabul ettim ;)))) sevgiyle ..

      Sil
  5. Kurtuluş savaşında mücadele vermiş Cumhuriyet kadınları.. Bizler onlardan aldığımız ışıkla yürüyoruz. Hepsi de ne kadar kıymetli..
    Mimlenen isimler arasında olmak da çok hoşuma gitti. Çok teşekkür ederim... "Kadın Demek" başlığı altında toplanan isimlerden biri olunca, verilen emeğin, çabanın, gayretin bir yerlerden görülüp takdir edildiği hissi uyandırdı bende...Bu yüzden tekrar çok teşekkür ederim..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle;)) emekçi ,üretken,yaratıcı düşünceye sahip olmanız her zaman değerinizin ortaya çıkarılması için en büyük etkendir. Sevgilerimle

      Sil
  6. Sevgili Tigris.Sana özel bir sempatim olduğunu açıkça yazmalıyım.Böyle durumlara neden belirtemeyiz bazen.Hani birini sevmemizin sebebini bazen bulamayız ya.Bu biraz daha farklı.Sendeki alçak gönüllülüğü ve samimiyeti sevdim galiba ben.Her neyse...Konu gerçekten çok önemli.Biz kızım ve torunum üç nesil yanlız yaşıyoruz.Akrabalar da dahil olmak üzere sanki mikrop saçıyormuşuz,ya da bir güç yardımına ihtiyaç hisseder de keyiflerini kaçırırız diye mi nedendir ''Nasılsınız?haliniz nicedir ?''diye soran bir Allah'ın kulu bile yok.Kızım evin dış işlerini yapan bir erkek kadar güçlü şimdi.Ben onların başında tüm sevgim ve desteğimle duruyorum.Torunum dört yaşında babadan uzak yaşamaya mahkum oldu.Ona;babası dışarıdan imkanlarını kullanarak ve sürekli vakit ayırarak,biz de beraber olmanın güvenini hissettirerek kazasız atlettık gibi.Bugün çok güzel bir üniversitede eğitimini devam ettiriyor.Boşanmış bir ailenin çocuğu olması nedeniyle,evlilik konusuna sıcak bakıyor.Böyle mutluyuz biz.Erkeğe de yardıma da ihtiyacımız yok.Yakında erkekler hakkında bir yazı geçeceğim bloğuma ,haliyle siteme.Dikkatini çeker okursan yorumunu beklerim sevgiler kızım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Ece ablacım hakkımdaki düşünceleriniz ve sevginiz içimi bir kez daha ısıttı , uçsuz bucaksız dıygu denizlerine daldırdı beni. Çok çok teşekkür ederim . Ben de sizi çok seviyorum .
      Güçlü , üretken , yaratıcı düşünceye sahip olduğunuzu biliyorum . Erkeklerin egemen olduğu bir toplumda bu kadar güçlü duruş sergilediğiniz için sizi kutlarım . Yazınızı okuyacağım sevgilerimle ;))

      Sil
  7. Dünya tarihinde okuduğumuz bildiğimiz kadarıyla kadın olmak hep zor olmuş, sıkıntılı olmuş , yukarda saydığın isimleri minnetle anıyorum bende..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef , kadınlar sindirilip evlerde yaşamaya mahkum edilmiş. Ğstün kadınlara erkeklerin tahammülü yok

      Sil
  8. Bu mimi ben zaten yapmistim cok tesekkur ederim adimin orada olmasi beni gururlandirdi :)) Velhasıl kelam kadın ve erkeğin eşit olduğunu bu yazinizla bir kez daha anlamis olduk.Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biliyorum şekercim , ama ünlemek istedim seni de ;))

      Sil
  9. Bu güçlü ve anlamlı girişimden ötürü tüm katılımcıları kutluyorum.Sizin yazınız da bir başka açıdan kadınların değerini vurguluyor,
    Ben de yıllardır şiirlerle, öykülerle, amatörce kadını vurgulamaya çalıştım.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harikasınız o zaman siz de mimlendiniz . Sevgiyle ;)))

      Sil
  10. Ya ne güzel ama ne güzel anlatmışsınız kadını. Harika bir kez daha kaleminize aşık oldum. Bu arada mimi şimdi ben de yapıcam. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyy çok çok teşekkür ederim nasıl da mutlu oldum şimdi ;))) merakla bekliyorum yazınızı sevgiyle ...

      Sil
  11. Teşekkürler canım ben de yapacağım. Çok önemli bence bütün kadın bloggerlar yapmalı. Dikkat çekilmeli..

    YanıtlaSil
  12. Mecburi bir sınava çalışmaya başlayınca tarihimi öğrenmeye başladım ne yazık ki! Ve tarihimizde kadınların ne kadar güçlü ne kadar özverili ve ne kadar önemli olduğunu her konuda tekrar tekrar anladım Bu güzel mim de hatırlandığım için çok mutlu oldum teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel ki tarihimizi öğrenmeye başlamışsınız;)) daha nice kafınlar var bu ülkede bir erkekten daha adam

      Sil
  13. yaşasın bayan bloggerlar!!! Cafe tigris eline sağlık ki!!! Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim kiii ;))) yaşayın var olun hep emiii

      Sil
  14. Beni de unutmayıp ünlediğiniz için teşekkür ederim. Içinde yaşadığımız toplumun geleceği için fedakarlıkta bulunabilirsek ne mutlu bize

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim gerekli duyarlılığı gösterdiğiniz için ;))

      Sil
  15. Ne güzel dile getirmişsiniz duygu ve düşüncelerinizi. Farkındalık yaratmak için güzel bir çalışma . Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim , sizi de mimledim lütfen siz de buna ortak olun ;))

      Sil
  16. Tarihimizde böyle güzel kadınlarımızda vardı değil mi? İçime umut doldurdu...
    Liste bayağı bir kalabalık, en başı da ben çekiyorum:) Teşekkür ediyorum Tigris. Aklımda iki proje var biri buruk, diğeri buruk ama umut vaad ediyor. İkisi için de ufak bir çalışma yapmam lazım. En kısa zamanda diyeyim ama o da haftaya olacak. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha adı aklıma gelmeyen nice kadın kahramanlarımız var. Ve tabiki liste başı olacaksınız. Siz de bir kahramansınız ki ;))) yazıyı merakla bekliyorum. ;)) sevgiyle ..

      Sil
  17. Elinize kaleminize sağlık Cafe Tigris. Teşekkür ederim beni de mimlediğiniz için, ilk fırsatta yapacağım. İyi ki saydığınız ve sayamadığımız nice isimler ve güzel örnekler var. Onlar olmasaydı, umudumuz da olmazdı sanırım. Benim hala umudum var. Tüm kötülüklere rağmen...Herşey daha güzel olacak...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz de o güzel ve yürekli hanımefendilerden birisiniz . Metakla bekliyorum kadın ile ilgili yazınızı sevgilerimle ;))

      Sil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris