2 Mayıs 2016 Pazartesi

Nostaljik Pazartesi : 20 Pencere Önü Sakinleri

Geçen sene bu zamanlardı, heyecanla beklemişim. Evimin yeni misafirlerini.

Dün sabah erkenden kalktım,camları açıp güneşin enerjisini içimde hissetmek istedim. Perdeyi kaldırdım ki bir de ne göreyim. Benim minik bahçeme kiracılar taşınmış. Perdeyi usulca kapatmak zorunda kaldım. Bir kaç yıl öncesinde olduğu gibi  anne güvercin yuva yapmış .Yavrular çıkıp da uçmayı öğrenene kadar bu cam  açılmayacak , hatta perde kımıldatılmayacak bile .Küçükken yaz tatillerim anneannemlerin üç katlı ahşap evinde geçerdi. Çatı katını kendilerine yuva edinmiş güvercinleri her gördüğümde anneannem" aman yavrum sakın yuvalarını bozma  " diye tembihte bulunurdu. Çocuk aklımla onları korkutmamak için elimden geleni yapardım. Şimdi o günleri yeniden yaşar gibi , anneannemin kulağıma küpe sözünü hiç unutmadan bebek güvercinlerimi  ve onların uçtuğu günü görmeyi umutla bekleyeceğim .

28 yorum:

  1. Çok garip bir duygu ama sanırım kuşlar kendilerine zarar vermeyecek ortamları ve insanları hissediyorlar. Yayladaki evimiz adeta bir kuş cenneti Her yıl yuva yaparlar, zamanı gelince yavrularını uçururlar. Sesleri, görüntüleriyle insana mutluluk aşılıyorlar.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Allahım ne tatlı bir görüntü bu :)

    YanıtlaSil
  3. Kuş ailesi hoş gelmişler :)Duyarlılığınızı takdir ettim. Bizim de pencere önündeki saksıya kumru yuva yapmıştı. 1 Adet süt beyazı yumurtası vardı. Fakat maalesef kargalar rahat bırakmadı. Umarım güvercinler için her şey yolunda gider.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçen seneydi bu misafirlerimin gelişi , uçup gittiler

      Sil
  4. Ne güzeller ya :) Doğada ki canlıların masumluğunu çok seviyorum. :)

    YanıtlaSil
  5. Kiracılarınız hoş gelmişşşş :) Çok güzel anlatmışsınız :) 4-5 yıl önce benim de evime misafir olmuşlardı onların yumurtadan çıkıp büyüme sürecine yakından tanık olmuştum.Harikaydı.En üzücü yanı ise uçmayı öğrenip gittiklerindeydi. Yuvalarının boş kalması beni epey üzmüştü :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yuvalarının boşluğuna alışmak çok zor

      Sil
  6. Eviniz tütsülenmiş oluyor böylece. Bu bir şans bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhh bunu bilmiyordum . Geçen senenin şansı bu senede devam edermi ki acaba ?

      Sil
  7. Ben fikrimi yazacağım Tigris'im.Değil mi ki bir kere senin pencereni seçtiler, o sana hep uğur getirir canım.Onlar sırlarla dolu.Nerede yuva yapacaklarını hissederler, bu yer de güvenilir bir yer olur mutlaka.Anneanneciğine Allah'tan rahmet diliyorum.Güzel bir haftada ol inşallah kızım.Sevgilerimle öpüyorum seni :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhhh canım Ece Ablam kaşbinin güzelliği varya işte beni sana kopmaz bağlarla bağlayan o . Mutlu günler bizimle olsun . Sevgiyle ❤️

      Sil
  8. sevgi işte. :) minicik bir kuş bile insanın içini nasıl doldurabiliyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhhh ahhhh , nasıl sevmez bir yürek böyle güzellikleri

      Sil
  9. Ayyy kıyamam ne güzel duygu yüklü bir görüntü :)
    Senin pencerenin önünü seçmesinde de bir hikmet vardır canım.

    YanıtlaSil
  10. kalıcı olurlar umarım... çünkü her sabah onlara bakmak gerçekten insana huzur veriyor ama bir akşam iş dönüşü bakmaya gidip de yerlerinde parçalanmış kabuklar görünce bi fena oluyor insan...
    alçak kargalar :(

    sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yazı geçen seneye ait. Bebeklerimi büyütüp uçurdum 😉

      Sil
  11. Ne sirin bir hikaye olmus, insanin ici isiniyor okurken. Bir de su kuslarin sevimlilikleri, masumluklari yok muu...Oyyhh!:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhhhhh ahhhhh bir de tuvalet eğitimleri olsa ahhhh 😝😝

      Sil
  12. Hoşgelmiş misafirlerin ...
    Ne güzel bir duygu bu ... Uğur getirsinler inşallah ....
    Güzel günler dilerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederimmmmm ❤️❤️❤️

      Sil
  13. çok güzel bir görüntü gerçekten , bakmaya doyamadım resmen ...

    YanıtlaSil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris