14 Ağustos 2016 Pazar

Kekikli Patatesli Kiş

Kekikli Patatesli Kiş

 Millettttt Tigris geldi neredesiniz?
Cafeye gelirken size de güzel bir tarif getirdim ama çok pratik ve bir o kadar da lezzetli.
Hem nerde pişirdim biliyor musunuz ? Tencerede. Evet evet teflon tencerede tuzlu bir kek yaptım bakalım siz de beğenecek misiniz. 
Hemen malzemeleri veriyorum.
Tuzlu bir kek . Bu tür sebzeli yumuşak keklere kiş de deniyor.

Malzemeler:

3 yumurta
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı sıvıyağ
1 pk kabartma tozu
1 tatlı kaşığı tuz
2.5 su bardağı un
2 tane patates
1 tatlı kaşığı kekik
1 tatlı kaşığı pul biber ve karabiber
Yarım demet maydanoz.

Yapılışı:

Patatesler soyulup küçük küpler halinde doğranır. Yumurtalar tuzla birlikte çırpılır. Sıvıyağ yoğurt ilave edilerek çırpılmaya devam edilir.Un ,kabartma tozu ,kekik, pulbiber, karabiber de ilave edildikten sonra doğranmış patatesler ve kıyılmış maydanoz da katılarak karıştırılır. 
26 cm'lik teflon tencere iyice yağlanarak karışım içine boşaltılır. Üç dört kat alüminyum folyo ocağın en küçük gözünün üstüne serilir ve tencere konur . Çok kısık ateşte tencerenin kapağı açılmadan 1 saat pişirilir.
Üstü biraz beyaz kaldığı için ben ters yüz yapıp biraz da üstünü pişirdim çok daha güzel oldu.
 Ben patatesi kekiksiz düşünemiyorum. Siz de patates  ve kekiğin muhteşem uyumuna  eminim ki bayılacaksınız.
 Kekin tencerede pişmesi yaz sıcağında fırın işkencesinden kurtarıyor.



59 yorum:

  1. Çok iyi bir tarif,yapamalıyım gerçekten.
    Ellerine sağlık,
    O birileri beğenmeyecekte kim beğenecek.AŞK sen nelere şahitsin.!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hehehehe 🙈🙈🙈🙈🙈❤️❤️❤️

      Sil
  2. Kiş olayını sevemedim ben yaaaa. Neyse bunuda bir deneyeyim belki bu sefer severim:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deneyin bakalım beğeneceğinizi tahmin ediyorum

      Sil
  3. patates varsa iyidir :-)) eline sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Patates ve kekik offf ki ne offff

      Sil
    2. şimdi aklıma geldi tarifi okuyordum da fırında olmaz mı bu acaba?

      Sil
    3. Aaa tabiki fırında daha da kolay olur 180 derecede pişireceksiniz

      Sil
  4. patatesli tariflere bayılırım hep, harika görünüyor, elinize sağlık mutlaka deneyeceğim ben de =)

    YanıtlaSil
  5. Tam bizim evdekilere göre bir tarif olmuş. Eline sağlık

    YanıtlaSil
  6. Afiyetler olsun. Benim öyle yemek yapma gibi bir durumum olmadığı için bol bol resimlere bakıp yutkunuyorum. Ara sıra da anneme gösteriyorum bak ne güzel değil mi diye? Onun cevabı da hep aynı 'kalkta yap'..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında çok kolay bir tarif bunu bir denemelisin

      Sil
  7. Tigrisim ellerine sağlık:) Patatesli tarifleri severim.Teşekkür ederim canım :)) Sevgilerle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Banucummmm güzelliklere sen daha güzelini yapıyorsundur eminim ki 😉😘

      Sil
    2. Tigrissim diye boşuna demiyorum canımsın:)))))

      Sil
    3. Hehhehhehhee 🙈🙈🙈

      Sil
  8. Patates ve kekik gerçekten çok yakışıyor, elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık, ben hiç tuzlu kek yapmadım. Benim erkekler tatlıcı....

    YanıtlaSil
  10. Nefis görünüyor, ellerinize sağlık.Üşenmesem şimdi mutfağa geçip yapardım :)

    YanıtlaSil
  11. İki sevdiğim lezzet bir tarifte buluşmuş. Patates ve kekiği birbirine çok yakıştırıyorum. Ellerine sağlık sevgili Tigris. Ben bu cafeyi pek bi seviyorum yaa :)

    Sevgi ve selam ile.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımmm ama Tigris de seni çok seviyor 🙈🙈

      Sil
  12. Tigris canım tarifine ve emeğine sağlık şekerim ...
    Ben fırında patatesli kek yapıyordum ama maydanozsuz ve içine havuç ile soğan ekleyerek ... Bu daha bir değişik oldu .... Öğrenmiş oldum bu çeşidini de teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama ben de senin tarifini öğrenmiş oldum ki. Sevgiyle cicim ❤️❤️

      Sil
  13. Patates sevilmezmiii deneyeceğim bunu çay yanına ikramlık işte daha ne olsun:)) ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  14. Acıktırdın, oldu mu şimdi :)) Tüm malzemeler var evde du ben bi deneyeyim tencere kekini :) Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  15. Hmmmm patates ve kekik. Hemde tavada kek valla ne denir Tigrisimm bu kiş sadece afiyetle yenir. Harikasın ellerine sağlık 😙😙🤗💕💕

    YanıtlaSil
  16. SEVGİ İLE YAPILAN HER ŞEY DAHAMI GÜZEL OLUYOR NE AFİYET OLSUN LEZİZ BİR TARİF

    YanıtlaSil
  17. Benim oğlan bu türden hamur işlerine bayılıyor. Ocakta tencerede bir deneyeyim. Becerebilirim insallah. :)

    YanıtlaSil
  18. Ellerine sağlık canım, bugün fazla yazamıyorum.Ama tarifi aldım.Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ece Ablammmm kötü bir şey yoktur umarım 😞

      Sil
  19. Valla tam benim damak tadıma göre :)

    YanıtlaSil
  20. Patatesi çok severim eline saglik canim. Simdi örgü çantamdan geliyorum ne becerikli kadinlarsiniz yaa kendimden süpheye düstüm bloglari gezerken :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahhahhahhhahhaa beğenmeyen küçük oğluna almasın 😉❤️

      Sil
  21. Ellerinize sağlık.
    Yapımı kolay ve pratik görünüyor. Denemeli..teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  22. Kiş nedir ki diyordum da açıklamışsın da :D
    Ben de geldimmmm demek isterdim ama hala gelmiş sayılmam ;( ce eee yapıyorum şu anda elimden geldiğince :)
    Patatesli yumurtalı şeyleri çok seviyorum. Tuzlular her zaman tercihimdir. Folyo olayı da ilginçmiş eline sağlık harika olmuş!!
    O ilk yorumdaki olayı da çözmem lazım bakayım ;))) müsait bir vakitte ;D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımcım hoşgeldin hoşluklarla geldin yorumun beni çok mutlu etti.
      O konuyu senle ayrıca görüşürüz şekercim 🙈🙈

      Sil
  23. ımmm bilmediğim bi tarifmiş, midem kazındııı🙈🙈

    YanıtlaSil
  24. Geçmiş olsun tigris'cim, :( son yazına yorum bırakamadım yoruma kapalı sanırım...
    ben geldim ve şimdi de sen gidiyorsun oldu mu ya?:( Çabuk iyileş e mi? Kendine iyi bak, acil şifalar diliyorum....sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  25. Fırın işkencesinden kurtulmak adına harika bir seçenek. Teşekkürler.

    Kendine iyi davran olur mu? Çabucak iyileş ve gel..

    YanıtlaSil
  26. çok pratikmiş tam benim gibi üşengeçlere göre :) Bu arada bloğunuzu keşif etkinliğinden buldum sizi takipteyim. Bloğuma da beklerim sevgiler http://efsaninguncesi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil

Öne Çıkan Yayın

Yalnızlığa Dair

Birine bağlanamayacak kadar        kalabalık yalnızlıklarım         var benim .  Tigris